dimarts, 13 de març del 2018

Al nostre grup li agrada molt el tema dels faraons, així que hem decidit entrevistar a un dels faraons més emblemàtics de la història: Tutankamón.


Lucia, Pablo i Gabriel (L,P,G,) Et va semblar molt curt el teu regnat? Que vas voler fer durant aquells 8 anys?

Tutankamón (T) Jo crec que per a l'esperança de vida de llavors allò va ser molt , i el que vaig fer va ser restablir l'ordre tradicional d'Egipte, durant un
periòde confús i complicat per al meu regne.




(L,P i G) Perquè vas decidir restablir els costums i tradicions d'Egipte?

(T) Perquè pense que el meu regne estava molt confús, perquè el meu antedecesor, Akenatón, va canviar el culte d’Amón a Atón i la capital de Tebas a Amarna, i tot havia de tornar a ser com abans, que era al que la gent estava acostumada.



(L,P i G) És veritat que una de les teues  dagues està feta amb metall d'un meteorit?

(T) Si, és veritat. En aquella época era alguna cosa bastant comú, perquè els metalls provenien de meteorits de fa milers d’anys.



(L,P i G)A l'excavació de la teua tomba, creus que les misterioses morts de l'equip d'Howard Carter tenen a veure alguna cosa amb la Maledicció?

(T) No, ells eren arqueòlegs, no lladres de tombes, així que no crec que els deus els castigaren per entrar a la meua tomba, sinó més bé crec que va ser una sèrie de mala sort.
 


(L,P i G) Encara que vas morir molt jove, l'esperança de vida en aquella època era molt major?

(T) Bé, vaig morir als 18 anys, però, tenint en compte, l’higiene, alimentació i tecnol·logia, tampoc vaig morir tant jove, almenys, en aquella época.

                         

(L,P i G) Com és la teua opinió sobre les pel·lícules, sèries i llibres que s'han fet sobre tu?

(T) Crec que hi ha coses que s'han inventat però la gran majoria de coses són certes i expliquen molt bé la meua història i m'encantaria poder anar a una signatura de discos de les meues pel·lícules. 
 

Ens va semblar que Tutankamón es un rei molt interesant, que la seua vida i supost assasinat haurien degut de ser més reconeguts a la seua época. Llàstima que no es sàpiga molt de la seua vida.

Text: Pablo Gómez, Lucía Terrádez, Gabriel Torres.
Font: Tik Tak Draw (Youtube), Wikipedia.


Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Seguidors

Visites

Popular Post

Seguidors

- Copyright © Tot[e]s a una -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -